Marknadsföring

Locka fler besökare genom att marknadsföra ditt evenemang i Vävens kanaler!
Marknadsför ditt evenemang i Väven – så här gör du
1. Lägg in evenemanget i kalendern
- Var? Allt om Västerbotten (extern webbplats
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.)
- När? Så snart lokalbokning och biljetter är klara
- Tips: Märk evenemanget med "Väven" under "beskrivande ord" för att det ska synas på Vävens webbplats.
2. Material till digitala skärmar
- Format:
- Stillbild: JPG eller PNG, 3840x2160 px, liggande, 72 dpi
- Video: MP4, 1920x1080 px, max 20 sekunder, utan ljud
- Innehåll: Titel, plats/lokal, datum och gärna biljettinformation
- Deadline: Skicka materialet i god tid, exempelvis i samband med biljettsläpp. Skyltning startar senast 14 dagar före evenemanget.
3. Extra synlighetspaket (valfritt)
För 4 300 kr (exkl. moms) får du:
- Utökad synlighet på Vävens digitala skärmar
- Plats i Vävens nyhetsbrev (+10 000 mottagare)
- Puff på vaven.se:s startsida
- Inlägg i Vävens Facebook-kalender
- Sponsrade annonser i sociala medier
- Hjälp med affischering i Umeå (du står för produktion och leverans av affischer, max A3)
Digitala skärmar
I Väven finns tre större digitala skärmar där evenemangsinformation visas. Material visas cirka en gång var femte minut, från tidig morgon till sen kväll, vilket ger omkring 150 exponeringar för våra 2000–2500 dagliga besökare.
Vissa evenemang kan även vara aktuella för mindre skärmar inne i stadsbiblioteket, vilket ökar exponeringen ytterligare.
Synlighet på skärmarna ingår i din lokalbokning, men du behöver själv skicka in färdig digital affisch eller film för publicering.
Kalender
Vår evenemangskalender är gratis att använda. Rent tekniskt är kalendern en extern webbplats (alltomvasterbotten.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.) som med nyckelord kan spegla utvalt innehåll till vaven.se. Här kan du göra på två sätt:
Alternativ 1. Du lägger själv in informationen på alltomvasterbotten.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Ny användare skapas via länk längst ner i evenemangsformuläret. En fördel med egen användare är att du snabbt och enkelt kan uppdatera ditt evenemang om informationen ändras.
Alternativ 2. Du skickar underlag direkt till oss (med utförlig och säljande text och bild), så kan vi hjälpa till att lägga in evenemanget i kalendern. Observera att detta behöver göras i god tid för att vi ska hinna med.
Sociala medier
Vi finns på Facebook och Instagram under kontot @programivaven. Tagga oss gärna i era inlägg och gör oss till medvärdar i ett eventuellt Facebook-evenemang, för att ge lite extra fart på synligheten.
Kontaktpersoner
Kalender & digitala skärmar:
Anders Magnusson, digital samordnare
E-post: anders.magnusson@umea.se
Telefon: 070-235 23 05
Extra synlighetspaket & övriga frågor:
Jenny Vinsa, kommunikatör
E-post: jenny.vinsa@umea.se
Telefon: 070-330 35 07